سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی مازندران:

روند مبتلا شدن به بیماری گوارشی در كلاردشت روبه كاهش است

روند مبتلا شدن به بیماری گوارشی در كلاردشت روبه كاهش است

بیا شمال: ساری - سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی مازندران از كاهش روند مبتلا شدن به بیماری گوارشی در كلاردشت اطلاع داد و اظهار داشت: هیج مورد بستری در بیمارستان ناشی از این بیماری نداریم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، فرزاد گوهردهی در مورد آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان كلاردشت، بابیان این كه در طول ۲۴ ساعت گذشته روند رجوع بیماران مبتلابه این بیماری رو به كاهش بوده اضافه كرد: همه بیماران رجوع كننده بعد از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و هم اكنون هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی مازندران خاطرنشان كرد: باوجود اینكه روند رجوع این گونه بیماران رو به كاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نكردن كامل بهداشت فردی از جانب بیماران و خانواده های آن ها قابل انتقال است.
وی با اشاره به اینكه تظاهر بیماری در بیماران رجوع كننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهار نمود: این ویروس از طریق دهان و با استفاده از مصرف آب و غذای آلوده منتقل می گردد و همینطور دست و سطوح آلوده به ویروس(دستگیره در، تلفن و... ) هم از دیگر راه های شایع انتقال این بیماری است.
دكتر گوهردهی در سفارش به شهروندان بر رعایت بهداشت فردی تاكید كرد و شستن دست ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی كردن سبزیجات و میوه های تازه در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر دانست.

1397/03/09
17:57:13
5.0 / 5
4288
تگهای خبر: آب , مازندران
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا