دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر گیلان:

كشف ۲۴۰ تن موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری

كشف ۲۴۰ تن موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری

بیا شمال: شفت- دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر گیلان با اشاره به كشف و ضبط ۲۴۰ تُن انواع موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری در كشور، اظهار داشت: كاهش صدمه و پیشگیری در اولویت قرار دارد.



به گزارش خبرنگارمهر، همایش مبارزه با موادمخدر بامداد یكشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار گردید.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر گیلان با اشاره به اهمیت مبحث مبارزه با موادمخدر، اظهار نمود: نظام مقدس اسلامی در راه این مبارزه سه هزار و ۸۰۰ تن از بهترین جوانان خویش را تقدیم كرده است.
محمدحسین شاهكویی با اشاره به اینكه از موادمخدر و اعتیاد امروزه بعنوان شوك هزاره سوم نام برده می شوند، اضافه كرد: موادمخدر چهارمین بحران جهانی بعداز بحران فقر و رشد جمعیت، محیط زیست و تهدیدات هسته ای است.
كشف بیش از ۲۴۰ تُن انواع موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری در كشور
وی با اشاره به اینكه بیش از ۲۵۵ میلیون نفر از جمعیت جهان حداقل یكبار موادمخدر مصرف كرده اند، اظهار داشت: از این بلای خانمان سوز بعنوان چهارمین منبع پرسود درآمدی در سطح جهان نام برده می گردد.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر گیلان همینطور به سود خالص بیش از هزار میلیارد دلاری این صنعت هم اشاره و تصریح كرد: طی سال قبل بیش از سه هزار و ۷۵۰ كیلوگرم انواع موادمخدر در كشور كشف و ضبط شد.
وی در ادامه با اشاره به اینكه طی سه ماهه گذشته سال جاری بیش از ۲۴۰ تن انواع موادمخدر در كشور كشف و ضبط شده است، خاطرنشان كرد: بالا بودن میزان كشف موادمخدر در ایران به علت همجواری با كشور افغانستان بوده كه بیش از ۹۰ درصد موادمخدر جهان را تولید می كند.
شاهكویی با تاكید براینكه تازمانی كه برای این معضل اجتماعی تقاضا وجود دارد عرضه هم هست، افزود: امروز باید برنامه های ما در حوزه مبارزه با موادمخدر به سمت پیشگیری حركت نماید.
دستگیری بیش از ۳۰۰ خرده فروش روزانه در كشور
وی با اشاره به اینكه ۸۰ درصد از خرده فروشان موادمخدر خود مصرف كننده ماده مخدر بوده اند، اضافه كرد: روزانه بیش از ۳۰۰ خرده فروش در سطح كشور دستگیر می شوند.
به گفته این مسئول آمریكا به سركردگی ناتو در سال ۲۰۰۱ با شعار مبارزه با موادمخدر وارد افغانستان شد و دنیا متصور بود كه با ورود این كشور شاهد كاهش تولید موادمخدر در افغانستان خواهیم بود كه در سال ۲۰۱۵ سطح زیر كشت خشخاش و شاهدانه در این كشور چهار هزار و ۲۱۲ درصد رشد داشت.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر گیلان با اشاره به تولید بیش از ۹ هزار تُنی تریاك در سال قبل از افزایش چهار هزار و ۷۶۵ درصدی آن در افغانستان بعداز ورود آمریكا و ناتو خبرداد و اظهار داشت: این نشان دهنده ناامیدی كشورهای استكباری از نابودی نظام مقدس اسلامی با استفاده از جنگ بوده و فروپاشی نظام اجتماعی با هدف قرار دادن بنیان خانواده ها را با استفاده از گسترش مصرف موادمخدر در دستور كار دارند.
وی با تاكید بر لزوم كسب مهارت فرزندپروری از جانب خانواده ها، تصریح كرد: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه بخصوص خانواده در جهت پیشگیری و مبارزه با مصرف موادمخدر لازم و ضروری می باشد.
شاهكویی با اشاره به افزایش ۷۰۰ برابری تولید موادمخدر صنعتی، خاطرنشان كرد: باید برنامه هایی در جهت كاهش صدمه مصرف موادمخدر و پیشگیری مدنظر قرار دهیم.
ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان در برابر توطئه جدید دشمنان
فرماندار شفت در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار شهید مبارزه با موادمخدر، اظهار نمود: امروز مبحث موادمخدر و مبارزه با این معضل مهم ترین مسئله دولت ها بخصوص نظام مقدس اسلامی را تشكیل می دهد.
محمدرضا محسنی با اشاره به اینكه امروز شرایط كشور و حوادث عرصه بین الملل در جهت تولید جنگ اقتصادی می باشد، اضافه كرد: آمریكا با خروج از برجام و تولید اتاق فكر جنگ اقتصاد ضد نظام مقدس اسلامی به دنبال دستیابی به اهداف خود است.
وی با اشاره به اینكه این توطئه به شكل های مختلف و از جانب دولت های روی كارآمده در آمریكا طی سال قبل ضد نظام استفاده شده است، اظهار داشت: آنها به دنبال فشار ضد نظام و تولید نارضایتی و یأس در بین جامعه اسلامی و ملت ایران هستند.
فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینكه دشمنان نظام از مطالبات به حق مردم برای رسیدن به اهداف خود استفاده می نمایند، تصریح كرد: برای مقابله با این توطئه هوشیاری و آگاهی ملت ایران و مسئولان در همه سطوح لازم و ضروری می باشد.
وی با تاكید برضرورت تولید ارتباط نزدیك میان مردم و مسئولان، خاطرنشان كرد: ملت باید بدانند مسئولان از مشكلات جامعه آگاه بوده و در جهت حل آن تلاش می كنند.
خطر كاهش سن مصرف مواد در كشور
محسنی همینطور به عملكرد شهرستان در حوزه مبارزه با موادمخدر هم اشاره نمود و یادآورشد: اقدامات مناسبی در این حوزه از جانب شورای تأمین شهرستان و مأموران انتظامی و نظامی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه باید برای مبارزه با این بلای خانمان سوز باید در جهات مختلف تقسیم كار صورت گیرد، افزود: این نقسیم باید در حوزه سخت افزاری یعنی مبارزه و نرم افزاری در بخش پیشگیری صورت گیرد.
فرماندار شفت بر نقش همه دستگاه ها در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاكید كرد و اضافه كرد: كاهش سن مصرف موادمخدر و همینطور گرایش بانوان و جوانان بنیان خانواده و آینده كشور را تهدید می كند بنابراین مسئولان باید اقدامات موثری از جانب همه دستگاه ها صورت گیرد.

1397/04/18
15:09:14
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: تولید , فروش , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا