فرماندار آستارا:

آستارا برای خدمت به زائران خارجی اربعین حسینی (ع) آماده می گردد

آستارا برای خدمت به زائران خارجی اربعین حسینی (ع) آماده می گردد

بیا شمال: آستارا- فرماندار آستارا با تاكید بر بهره برداری از ارزش های نهفته در طرح پیاده روی اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: اقدامات لازم در این شهرستان مرزی برای استقبال از زائران خارجی در حال انجام می باشد.



یونس رنجكش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه یكی از ظرفیت های همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی (ع) رونق گردشگری مذهبی است كه بركات بسیاری برای منطقه دارد، اظهار نمود: جدا از شركت زائران داخلی در پیاده روی جهانی اربعین حسینی، آستارا به علت مرزی بودن و پذیرش زائرین خارجی نقش مهم و محوری در این اقدام فرهنگی و مذهبی دارد.
وی با اشاره به اینكه در سال قبل حدود ۹ هزار نفر زائر از چهار كشور و با استفاده از مرز زمینی آستارا به كشور عراق اعزام شدند و حضور آنان در خاك ایران و بخصوص شهرستان مرزی آستارا اثرات بسیاری داشته است، اضافه كرد: باید تلاش نماییم تا با در نظر گرفتن سیاست های كلان نظام و منافع ملی با عرضه خدمات مطلوب و مناسب زمینه های حضور بیشتر گردشگران مذهبی بخصوص خارجی را در آستارا و استان گیلان فراهم نماییم.
رنجكش از كلیه دستگاه های اجرایی و مردم شهرستان خواست تا در اجرای برنامه های ستاد اربعین حسینی (ع) آستارا همكاری و مشاركت داشته باشند.
فرماندار آستارا اظهار داشت: بر مبنای تجربیات گذشته هفت كمیته فرهنگی، تبلیغی و استقبال، پشتیبانی، انتظامی، حمل و نقل، خدمات بهداشت و درمان و مشاركت های مردمی تشكیل شده است كه در روزهای حضور زائران فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به اینكه یكی از مهمترین وظایف ستاد آستارا میزبانی و فراهم آوردن امكانات برای حضور زائرین خارجی شركت كننده در همایش بین المللی اربعین حسینی است كه از مرز ورودی آستارا وارد كشور می شوند، اظهار نمود: با عنایت به تجربه سال قبل و رضایت مندی از جانب زائرین و همینطور دستگاه های مختلف ستادی كشور و استان گیلان از نوع خدمات و برنامه ریزی ها در آستارا امسال هم این آمادگی وجود دارد و برنامه ریزی برای پذیرش و فراهم آوردن امكانات رفاهی در حال انجام می باشد.
رنجكش یادآورشد: یكی از محوری ترین برنامه ها در اجرای اقدامات شهرستان برای تدارك تمهیدات پذیرایی از زائرین خارجی اربعین حسینی، بهره مندی از مشاركت های مردمی و واگذاری امور به مردم است كه در سال قبل دستگاه های اجرایی نقش حمایتی در این رابطه داشته و كارها توسط مردم انجام گرفت.
فرماندار آستارا خاطرنشان كرد: توجه به گردشگری مذهبی به بسترسازی مناسب برای معرفی ظرفیت های آستارا بعنوان شهرستان مرزی با قابلیت های مختلف از اهدافی است كه در بحث توسعه گردشگری و فرهنگ سازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خواهان پشتیبانی های استانی و ملی از شهرستان آستارا در مورد تامین امكانات و تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای خدمات دهی به زائرین با عنایت به محدودیت ها و امكانات موجود شد.

1397/05/10
14:44:39
5.0 / 5
4885
تگهای خبر: خدمات , زمین , گردشگری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا