پاییزگردی در جنگل های هیركانی،

دارنو گنجینه ای از آبشارهای رویایی

دارنو گنجینه ای از آبشارهای رویایی

به گزارش بیا شمال هفت آبشار كوچك و بزرگ در جنگل های هیركانی نوشهر در فاصله نزدیك به هم، گنجینه ای طبیعی، تابلوی زیبا و رویایی را فراروی هر طبیعت گردی ترسیم می كند.


خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مجموعه آبشارهای دارنو كلكسیون چشم نوازی از بهشت خداوند روی زمین است كه برای دیدن آن باید مسیر جنگل جاده معدن نوشهر را پیمایش كرد تا به آن رسید. مجموعه آبشار دارنو از هفت آبشار كوچك و بزرگ تشكیل شده و بزرگ ترین آبشار آن ۲۰ تا ۲۵ متر ارتفاع دارد و ایام تعطیلات طبیعت گردان و تورگردان زیادی از مناطق مختلف كشور برای دیدن این جاذبه بكر و رویایی به دل جنگل های جاده معدن نوشهر سفر می كنند. حاشیه جاده جنگلی مملو از درختان توسكا و سربه فلك كشیده ای است و طبیعت منطقه در پاییز رنگارنگ و پرنقش ونگار شده است، اینجا ساعت زمان از حركت می ایستد و غرق در سكوت جنگل می شوی.
برای رسیدن به آبشارهای دارنو باید از عرض رودخانه ای عبور كرد و بعد از گذر از آبشار كوچك و ۲۰ دقیقه پیاده روی در دل جنگل به دومین آبشار كه رسیدی، دارنو نام دارد چند كیلومتری كه از آغاز كمربندی به سمت آبشار طی كنید به یك دوراهی می رسید كه یكی سمت دریاچه قراخین می رود و دیگری مستقیم به سمت آبشار دارنو كشیده شده است. برای رسیدن به آبشارهای دارنو باید از عرض رودخانه ای عبور كرد و بعد از گذر از آبشار كوچك و ۲۰ دقیقه پیاده روی در دل جنگل به دومین آبشار كه رسیدی، دارنو نام دارد. نم نم باران پاییزی جنگل را زیباتر از هر زمان دیگری كرده بود، خنكای هوای و صدای آبشار، پاییز گردی در دل طبیعت را رویایی تر كرده بود. شادی كامل كه به همراه یك تور از آمل برای دیدن آبشار دارنو به طبیعت رفته بود می گوید: مسیر دسترسی به آبشار دارنو بسیار رویایی بود و جنگل سبز و بكر، طبیعت گردی را بیشتر از همیشه لذت بخش كرده بود. وی ادامه می دهد: مجموع آبشار دارنو متشكل از هفت آبشار كوچك و بزرگ است كه بزرگ ترین آن كه درواقع دومین آبشار به حساب می آید بین ۲۰ تا ۲۵ متر ارتفاع دارد و جای بكری است تا یك روز تعطیل را به اتفاق خانواده یا دوستان در كنار آن سپری نمود. وی كه به ارتفاع ۶۰ نفر از اعضای تور به دیدن آبشار رفته بود می گوید: درختان زیبای توسكا، صدای آبشاران، طبیعت سبز و جمع دوستان، آبشار گردی را در دل جنگل لذت بخش كرده بود و سفارش می كنم یك مرتبه هم شده علاقه مندان به طبیعت به دیدن این مجموعه زیبا و رویایی بروند. محمد اكبری هم كه چندی قبل به اتفاق تعدادی از دوستان به آبشار دارنو در جاده معدن نوشهر رفته بود می گوید: این آبشارها واقعاً بكر و زیبا هستند و متأسفانه شناخت كمی از این جاذبه طبیعی وجود دارد و اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است. ین آبشارها واقعاً بكر و زیبا هستند و متأسفانه شناخت كمی از این جاذبه طبیعی وجود دارد و اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است وی بابیان اینكه حاشیه جاده منتهی به معدن متأسفانه از زباله انباشته شده است افزود: لازم است طبیعت گردان و بومی ها در حفظ طبیعت دقت بیشتری داشته باشند و حیف است مسیر گردشگری را با زباله، نازیبا كنند. این طبیعت دوست افزود: اگرچه در روزهای تابستان به آبشار دارنو رفته بود اما آب آبشار بسیار سرد بود و خنكای آب و سرسبزی حاشیه آن تعطیلات خوبی را برای ما رقم زده بود.
محسن اكبرپور كارشناس میراث فرهنگی مازندران هم بابیان اینكه آبشار دارنو با هفت آبشار به هم پیوسته گنجینه طبیعی در ایران و مازندران به حساب می آید افزود: این آبشار در همه فصل ها بخصوص پاییز رویایی و دیدنی است و مسافران زیادی برای بهره مندی از جاذبه هایش به آن سفر می كنند. وی ادامه داد: دیدن آبشار، پوشش سبز و طبیعی منطقه، هوای معتدل و مطبوع جنگلی، طبیعت گردی در منطقه را جذاب می كند و باید از فرصت تعطیلات برای سفر و دیدن آبشار بهره گرفت. وی خاطرنشان كرد: تجربه سفر به اعماق جنگل و دیدن آبشارهای هفت گانه و گذراندن یك روز كامل در جنگل بكر یكی از بهترین خاطرات شما خواهد شد. همه فصول برای دیدن آبشار دارنو زیبا است اما تجربه سفر در پاییز، طبیعت هزار رنگ و پرنقش ونگار سبب می شود تا دارنو در پاییز هم مسافران زیادی داشته باشد، مسافرانی كه از گوشه و كنار ایران به منطقه می آیند تا لذت یك روز خوب به دوراز هیاهوی شهری را در تقویم زندگی شان ثبت كنند. دارنو همیشه دیدنی است.

1398/07/18
14:22:41
5.0 / 5
4141
تگهای خبر: آب , تور , جاده , دریا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا