در گزارش بیا شمال مطرح شد:

اجرای طرح تولید ۱۰ محصول كشاورزی گواهی شده و استاندارد در گیلان

اجرای طرح تولید ۱۰ محصول كشاورزی گواهی شده و استاندارد در گیلان

به گزارش بیا شمال مدیر هماهنگی ترویج جهاد كشاورزی گیلان از اجرای طرح تولید ۱۰ محصول كشاورزی گواهی شده و استاندارد اطلاع داد و اظهار داشت: توان افزایی جوامع محلی هدف اجرای این طرح است.



حمید منشی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد»، اظهار نمود: این طرح با هدف توان افزایی جوامع محلی، بر مبنای تفاهم نامه فی درخلال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، سال جاری در پنج شهرستان استان گیلان در حال اجرا می باشد.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه این طرح برای ۱۰ محصول اصلی و مهم استان برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: مرکبات، فندق، بادام زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه، زیتون و چای برنامه ریزی شده است.
وی افزود: این طرح هم اکنون در ۵ شهرستان رودسر- آستانه اشرفیه- لنگرود- رودبار و لاهیجان اجرا شد.
منشی زاده، هدف کلی اجرای این طرح را فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده اعلام نمود.
وی اضافه کرد: ۱۷۵ نفر از زنان روستایی تحت پوشش این طرح در ۵۷ هکتار از اراضی بعد از سپری کردن آموزش های لازم، در چارچوب سایت الگویی فعالیت می کنند که ۵ نفر بهره بردار اصلی و مابقی بهره بردار تابعی هستند.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح اظهار داشت: تابحال سه محصول هندوانه، لوبیا و چای برداشت و آزمایش های آب و خاک که در آزمایشگاه دارای تاییدیه سازمان استاندارد بوده و بر مبنای دستورالعمل شرکت بازرسی انجام شد و بعد از تأیید رئیس سازمان جهاد کشاورزی کد شناسایی دریافت نمودند و مرحله بعد، جهت دریافت گواهی استاندارد باید در چارچوب کمیته فنی مورد آزمایش قرار گیرند.
منشی زاده در ادامه اظهار داشت: پنج محصول کدو، برنج، بادام زمینی و زیتون و فندق برداشت شده و جهت دریافت کد شناسایی تحویل آزمایشگاه شده و دو محصول مرکبات و کیوی در انتظار برداشت بوده و بعد از برداشت مراحل فوق صورت می پذیرد.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: در جهت اجرای این طرح، نظارت، بررسی و بازدید میدانی مجریان طرح به صورت مرتب و مستمر انجام و همچنان تا آخر طرح ادامه دارد.

1399/07/04
20:28:29
5.0 / 5
1686
تگهای خبر: آب , آموزش , اراضی , استاندارد
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا