رئیس كل دادگستری مازندران:

سند تحول قضایی پیشرو ومحرك است

سند تحول قضایی پیشرو ومحرك است

به گزارش بیا شمال رئیس کل دادگستری مازندران، سند تحول قضایی را نقشه راه قوه قضاییه برای اجرای عدالت پایدار دانست وگفت: این سند پیشرو ومحرک است.


به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، حجت الاسلام صادق اکبری پیش ازظهر چهارشنبه در نشست صمیمی نخبگان حقوقی استان که به منظور بهره مندی از نظرات و پیشنهادات نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان حقوقی در اجرای کامل و صحیح سند تحول قضائی برگزار شد، مبارزه با فساد، احقاق حقوق عامه و ارتقا رضایتمندی را سه محور اساسی در اجرای سند تحول برشمرد. رئیس کل دادگستری استان، سند تحول قضائی را سندی پیشرو ومحرک دانسته که با هوشمندی و درایت مسؤلان عالی قضائی، صاحبنظران و دانشمندان حقوقی به صورت کاملاً علمی و عملیاتی تدوین گردید که با اجرای صحیح آن می توان بر مشکلات و موانع پیش رو فائق آمد. عالی ترین مقام قضائی استان، بهره مندی از نظرات نخبگان و اندیشمندان در اجرای سند تحول را ضروری برشمرده و اضافه کرد: با عنایت به ابلاغ عمومی سند تحول، این سند در معرض نقد و پیشنهاد صاحبنظران قرار گرفته تا با عرضه راهکارهای علمی، نسخه ارتقا یافته سند تحول را که با عنایت به نیازهای حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تدوین گردید، پیاده سازی و اجرا کرد. حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود صحت، سرعت و دقت را سه عامل مهم دررسیدگی قضائی در محاکم استان دانسته و تصریح کرد: این سه فاکتور مهم به موازات هم می تواند ما را در ارتقا رضایتمندی مراجعین، پیشگیری از اطاله دادرسی، صدور آرای با کیفیت و دقیق یاری کند. رئیس کل دادگستری مازندران ضمن مهم ارزیابی کردن اجرای احکام بعنوان ماحصل و برآیند تلاش مراجع قضائی تآکید کرد: مجموعه قضائی استان، عزم جدی در اجرای احکام بخصوص احکام کیفری داشته چونکه برافراشتن پرچم عدالت جز با اجرای دقیق و سریع احکام صادره محقق نخواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود از توجه ویژه دستگاه قضائی استان به ترک فعل مدیران اطلاع داد و اضافه کرد: نگاه قوه قضائیه هیچ وقت نگاهی منفعلانه نبوده و با مدیران مجرم شامل فعل مجرمانه یا ترک فعل مجرمانه با قاطعیت و بدون تعارف برخورد قاطع قضائی خواهد شد و از این رسالت خود به هیچ عنوان عدول نخواهیم کرد.


منبع:

1399/11/01
18:17:53
0.0 / 5
1167
تگهای خبر: تور , حقوق , دستگاه , ساری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا