رئیس ستاد پیشگیری انتظامی مازندران:

۱۲۰۰ تن چوب قاچاق در مازندران كشف شد

۱۲۰۰ تن چوب قاچاق در مازندران كشف شد

به گزارش بیا شمال رئیس پلیس پیشگیری انتظامی مازندران از کشف هزار و ۲۰۷ تن چوب قاچاق طی ۱۱ ماهه گذشته در سطح استان اطلاع داد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سرهنگ سید محسن جعفری عنوان کرد: مأموران انتظامی به علت اهمیت تاثیر منابع طبیعی بخصوص جنگل بر محیط زیست و زندگی موجودات بویژه انسان ها، برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از جنگل های استان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همینطور هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری با ادارات ذیربط بخصوص اداره کل منابع طبیعی استان و همینطور دهیاران و شوراهای روستایی، ۱۲۰۷ تن چوب قاچاق که به صورت غیر قانونی از جنگل های مازندران برداشت شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری استان از دستگیری ۶۹۳ قاچاقچی چوب و کشف ۳۲۰ دستگاه انواع خودروی متعلق به قاچاقچیان اطلاع داد و اضافه کرد: مأموران انتظامی بعد از کشف و دستگیری، پرونده برای متهمان تشکیل و به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ جعفری در خاتمه افزایش بیکاری و افزایش قیمت چوب و افزایش تقاضا در بازار را از مهم ترین دلیل گرایش به قاچاق چوب دانسته و تصریح کرد: از آنجایی که جنگل های شمال بعنوان بزرگترین منبع چوبی و جنگلی ایران در مقایسه با وسعت کشور درصد اندکی از خاک این مرز و بوم را تشکیل می دهد، ازاین رو در حفظ این سرمایه بزرگ باید کوشا بود، وشهروندان در صورت مشاهده فرصت طلبی قاچاقچیان مبحث را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.


منبع:

1399/12/09
22:32:18
0.0 / 5
857
تگهای خبر: تور , دستگاه , روستا , ساری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا