رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران:

پلیس مازندران مجهز به دست افزار هوشمند موبایلی شد

پلیس مازندران مجهز به دست افزار هوشمند موبایلی شد

بیا شمال: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از تجهیز ماموران اخطاریه نویس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به دست افزارهای هوشمند موبایلی آگاهی داد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سرهنگ مهدی باقری با اشاره به این كه، این دستگاه جایگزین قبض های كاغذی جریمه شده است، اضافه كرد: از این پس دیگر هیچ راننده ای، قبض جریمه دریافت نخواهد كرد و سامانه جدید بجای سیستم كاغذی دستی و سنتی به كار گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه ۲۵۰ پلیس اخطارنویس در راهنمایی و رانندگی استان مازندران به این دستگاه مجهز شدند، بیان داشت: تسریع در اعمال قانون و اعلام میزان خلاقی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو از مزیت های این دست افزار به حساب می آید.
سرهنگ باقری، ارسال فوری پیامك جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را دیگر مزیت های این دستگاه برشمرد و افزود: رانندگان در اسرع وقت از جریمه صادر شده باخبر می شوند و بر خلاف گذشته كه پیگیر پرداخت جریمه خود نمی شدند، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهند كرد.
وی، بیان داشت: در دست افزار هوشمند موبایلی پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامك می شود و راننده یا مالك خودرو می تواند در همان لحظه، آنرا بوسیله سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت كند.
رئیس راهور مازندران بازدارندگی با هدف كاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آنرا از مزایای دیگر این دستگاه عنوان نمود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در ادامه مكالمه با تلفن همراه در حین رانندگی را مهم ترین علت و عامل 41 درصد از تصادفات منجر به مرگ در حوادث استان اعلام نمود و از بی توجهی به حق تقدم به ویژه هنگام گردش به چپ و راست بعنوان دیگر علت مهم وقوع تصادفات مرگبار در شهرهای مازندران یاد كرد و اظهار داشت: ۳۱ درصد از تصادفات درون شهری مربوط به این دلیل است.
وی از كاهش 10 درصدی تصادفات در 4 ماهه اول سال آگاهی داد و اشاره كرد: واژگونی خودرو ها با ۱۹ درصد و سرعت غیر مجاز با ۹ درصد از دیگر عوامل تصادفات در حوادث رانندگی درون شهری مازندران است.


منبع:

1398/05/30
22:05:31
5.0 / 5
4170
تگهای خبر: پلیس راه , دریا , دستگاه , ساری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا