معاون توسعه روستایی:

كاهش 2 درصدی نرخ بیكاری روستایی، 145 هزار شغل به وجود آمد

كاهش 2 درصدی نرخ بیكاری روستایی، 145 هزار شغل به وجود آمد

به گزارش بیا شمال معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور با اشاره به ایجاد 145 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، اظهار داشت: نرخ بیكاری روستایی نیز دو درصد كاهش یافته است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمد امید قبل از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از فشتكه روستای ملی حصیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه یكی از كارهای خوب دولت توجه به بحث اشتغال روستاییان است، اضافه كرد: در همین رابطه ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس و دستور رهبری در اختیار روستاییان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینكه معادل ریالی این مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان است كه در سراسر كشور و در بین مسئولان دستگاه های مختلف تعیین تكلیف شده است، اظهار داشت: از ۱۸ هزار میلیارد تومان تابحال ۱۳ هزار میلیارد تومان ابلاغ گردیده كه از این میزان نیز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور در ادامه با اشاره به اینكه گیلان یكی از استان های خوب از نظر كمی و كیفی است، اظهار نمود: در كنار این مساله اتفاقات خوبی در حوزه تسهیلات در سطح كشور رخ داده است.
سهم ۲۵ درصدی اشتغال روستایی در اشتغال كشور
وی به سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال كشور در سالهای ۹۴ تا ۹۶ اشاره و با اشاره به اینكه این سهم در بهترین شرایط بین ۳ تا ۵ درصد بوده است، اشاره كرد: در سال قبل و پس از اختصاص تسهیلات روستایی این سهم به ۲۵ درصد رسیده است.
امید با اشاره به اینكه تسهیلات روستایی از مهاجرت معكوس جلوگیری كرده است، اضافه كرد: یقیناً تخصیص این تسهیلات اثرات خودرا در آمار اختتام سال ۹۸ كشور به صورت عددی نشان خواهد داد.
وی با اشاره به اینكه دولت و مجموعه مجلس به این توافق رسیده اند كه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به روستاییان باید تداوم یابد، افزود: در جلسه سران قوا نیز از طرف معاون اول ریاست جمهوری پیگیری های لازم صورت گرفت و مصوب شد كه به بحث اشتغال روستاییان بعنوان یك پروژه كوتاه مدت نگاه نشود و حداقل این تسهیلات به مدت ۵ سال در اختیار دولت قرار گرفته تا در سطح روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شود.
اشتغال پایدارتر اولویت معاونت توسعه روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور تداوم اپرداخت تسهیلات را عاملی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و اظهار نمود: مقرر شده بود از محل اختصاص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود كه بر طبق آمارهای مورد تأیید سازمان آمار ایران تابحال ۱۴۵ هزار فرصت شغلی در روستاها به وجود آمده كه نرخ بیكاری روستایی را نیز به ۲ درصد كاهش داده است.
وی با اشاره به سیاست معاونت توسعه اشتغال و توسعه روستایی برای امسال و سال آینده، تاكید كرد: ایجاد اشتغال پایدارتر در سطح روستاها مهم ترین سیاست این معاونت است.
امید در ادامه به وضعیت استان گیلان در این زمینه اشاره نمود و با اشاره به اینكه در این استان طرح های خوبی در حوزه بوم گردی، استارت آپ ها و بحث فضاهای گردشگری انجام شده است.


منبع:

1398/07/16
20:41:44
5.0 / 5
4025
تگهای خبر: تسهیلات , تور , دستگاه , روستا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا